Sanna, markkinointipäällikkö

Toimin DNA:n rempseässä ja osaavassa brändi- ja tuoteryhmämarkkinoinnin tiimissä. Vastaan tiimissämme kodin ja taloyhtiöiden laajakaistan sekä kiinteistötuotemyynnin monipuolisista markkinointitoimenpiteistä ja -kampanjoista. Nykyinen työnkuvani antaa oivan mahdollisuuden toimia sekä kuluttajamarkkinoinnin parissa että laajentaa osaamistani myös B-to-B -tyyppisillä toimenpiteillä.

Aloitin DNA:lla vuonna 2007 DNA Kaupan markkinointivastaavana. Tämä oli vauhdikasta ja monipuolista aikaa. Keskityin niin mainontaan, tapahtumiin kuin markkinointikampanjoihinkin. Pääsin näinä aikoina kurkistamaan esimerkiksi rallimaailman saloihin silloisten sponsorointitahojemme Mikko Hirvosen ja Kimi Räikkösen kautta. Vuonna 2012 siirryin vastaamaan DNA:n puhepuolen postpaid -tuotteiden markkinoinnista ja laajempien organisaatiouudistusten myötä tuoteryhmäni vaihtui maksu-tv ja viihdepalveluiden sekä kodin ja taloyhtiöiden laajakaistapalveluihin. Olen siis saanut vuosien varrella tutustua monipuolisesti DNA:n erilaisiin tuoteryhmiin.

Työssäni, ja DNA:lla ylipäätään, yksi parhaita asioita on, että oman työnkuvansa sisältöön saa aidosti itse vaikuttaa. Meillä on hyvä tekemisen meininki ja hommia sekä vastuuta kyllä riittää. Pääsen myös kohtaamaan työssäni jatkuvasti monenlaisia ihmisiä, kuten esimerkiksi kohderyhmäni edustajia eri aloilta. Erilaiset tapaamiset ja ihmisten kohtaaminen laajentavat näkökulmaa työhöni. Työssäni pääsen toteuttamaan suuria kampanjakokonaisuuksia alusta loppuun ja toisaalta pääsen myös välillä syventymään yksittäisten asiakkaiden hyvinkin räätälöityihin toimintoihin.

DNA:ta luonnehtisin erittäin avoimeksi ja rennoksi työyhteisöksi. Meidän mutkaton työkulttuurimme, joka mahdollistaa työn tekemisen vapaasti paikasta riippumatta ilman erillistä ilmoittamista esimiehelle, on yksinkertaisesti huippu. Mutkattoman työn -konsepti osoittaa DNA:n luottavan työntekijöihinsä. DNA:lta löytyy myös kerhoja joka lähtöön: löytyy niin golf-, juoksu-, auto-, kädentaito-, sukellus- kuin kulttuurikerhokin sekä paljon muita. DNA:lla muistetaan, että työntekijöillä on tärkeää olla muutakin elämää kuin arkinen aherrus – tämä lisää työssäjaksamista.

DNA on vahvasti arvojohdettu yritys ja arvomme (nopeus, rohkeus ja mutkattomuus) näkyvät myös jokapäiväisessä työssämme. Pystyn itse tekemään työni kulkuun liittyviä päätöksiä mutkattomasti ja talon sisäinen vuorovaikutus toimii eri osastojenkin välillä mutkattomasti ja jouhevasti. Saamme kokeilla rohkeastikin uusia markkinoinnin toimintatapoja. Kaiken kaikkiaan DNAlaiset ovat nopeita reagoimaan asioihin ja tarttumaan tarvittaviin toimenpiteisiin – eikä tämä tarkoita säntäilevää työotetta vaan päämäärätietoisia askeleita eteenpäin.

Vapaa-aikaani vietän suurelta osin liikkuen luonnossa, urheillen, kirjoja lukien ja matkustellen. Viime aikoina myös musiikki ja konsertit ovat ottaneet suuremman roolin elämässäni. Läheisten ja ystävien kanssa vietettyä aikaa ei myöskään ole koskaan liikaa.