DNA:n strategian kulmakivenä on asiakastyytyväisyys

DNA:n visiona ja missiona ovat tyytyväisimmät asiakkaat. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta inspiroivampaa, tuottavampaa ja viihdyttävämpää. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet – selkeästi, kustannustehokkaasti ja helposti.

DNA:n strategia pohjautuu seuraaviin avaintekijöihin:

Kaikki toimintamme tähtää siihen, että DNA:n asiakkaat ovat markkinoiden tyytyväisimpiä

DNA:n tekemisen keskiössä on asiakas: haluamme erottua erityisesti asiakaskokemuksella. Tässä onnistuaksemme tarjoamme laadukkaita, reilusti hinnoiteltuja ja helppokäyttöisiä tuotteita ja palveluita. Tarjoamme asiakkaillemme käytännöllisiä tuotekokonaisuuksia, mahdollisuuden laadukkaaseen kaikkikanavaiseen asiointiin ja asiantuntevan palvelun asiakkaan elinkaaren joka vaiheessa. DNA:n tavoitteena on paras kaikkikanavainen, yhtenäinen asiakaskokemus sekä tehokas ja ketterä tuotteistus.

Vahva verkkoinfrastruktuurimme mahdollistaa menestyksen myös tulevaisuudessa ja on keskeisessä asemassa markkinaosuuksien kasvattamisen kannalta

DNA uskoo, että kattava ja pääasiassa itse omistettu matkaviestinverkko ja kiinteä verkko takaavat vahvan kilpailuaseman. DNA:lla on koko Suomen kattava, edistyksellinen matkaviestinverkko. DNA:n 4G-verkon odotetaan tavoittavan vuoden 2016 loppuun mennessä 99,6 prosenttia Manner-Suomen väestöstä. Vahva matkaviestinverkko takaa sen, että DNA tarjoaa jatkossakin nopeita ja laadukkaita matkaviestinpalveluita asiakkailleen. Lisäksi DNA:n valokuitupohjainen kaapeliverkko on Suomen kattavin ja ulottuu noin 850 000 kotitalouteen mahdollistaen gigaluokan laajakaistanopeudet. DNA:n antennitelevisioverkko ulottuu noin 85 prosentille suomalaisista.

Monialustainen TV-strategiamme mahdollistaa erottuvat ja laadukkaat TV- ja videopalvelut

DNA haluaa strategiansa mukaisesti mahdollistaa asiakkailleen TV- ja videopalvelut millä tahansa alustalla milloin vain. DNA:n televisiopalvelut ovat saatavilla kaapeli- ja antenniverkossa, IP-pohjaisesti sekä matkaviestinverkon kautta. Useat eri jakelutavat lisäävät joustavuutta asiakkaiden voidessa valita juuri heille sopivimman jakelutien ja palvelun. DNA on panostanut viime vuosina voimakkaasti antenni- ja kaapeliverkon teräväpiirtopalveluihin sekä mobiilisti käytettäviin TV-palveluihin.

Hyödynnämme vahvistunutta asemaamme yritysliiketoiminnassa markkinaosuuden ja kannattavuuden kasvattamiseksi

DNA:n strategisena tavoitteena on kasvattaa yritysliiketoimintansa markkinaosuutta tulevina vuosina. DNA tavoittelee uusia asiakkaita kuntien, pienten ja keskisuurten yritysten sekä yhä enenevässä määrin myös suuryritysten suunnalta. DNA:n kyky palvella erityisesti suuryrityssegmenttiä parani merkittävästi TDC:n Suomen yhtiöiden oston myötä, ja vuonna 2015 DNA toteuttikin yhä enemmän suuria kansainvälisiä ratkaisuja asiakasyrityksilleen.

Tavoittelemme toimialan parasta taloudellista kehitystä ja markkinoiden keskiarvoa nopeampaa liikevaihdon kasvua

Taloudellista kehitystä toimialaan verrattuna mitataan erityisesti käyttökateprosentin kehityksellä ja markkinoiden keskiarvoa nopeampaa liikevaihdon kasvua liikevaihdon suhteellisella kehityksellä. Kulujen ja investointien jatkuvalla hallinnalla ja operatiivista tehokkuutta parantavilla hankkeilla voidaan parantaa edelleen liiketoiminnasta kertyviä rahavirtoja. DNA:n päivitetyt IT-järjestelmät mahdollistavat yhä paremman, reaaliaikaisen ja saumattoman asioinnin DNA:n kanssa sekä myös tehostavat DNA:n toimintaa.

DNA tavoittelee kasvua orgaanisesti ja mahdollisesti tekemällä nykyisillä markkinoillaan täydentäviä yrityskauppoja, jotka joko tarjoavat erittäin suuria synergiaetuja tai vahvistavat DNA:n strategista asemaa sen keskeisillä kasvualueilla.

Tähtäämme asiakaslaskutuksen kasvattamiseen palveluiden lisä- ja ristiinmyynnillä

DNA uskoo, että sillä on mahdollisuus kasvattaa matkaviestinnän liittymäkohtaista liikevaihtoaan huomattavasti. DNA:n 2G- ja 3G-liittymäasiakkaat siirtyvät jatkuvasti nopeisiin 4G-liittymiin, joiden liittymäkohtainen liikevaihto on 2G- ja 3G-liittymiä suurempi. Lisäksi DNA:lla on mahdollisuus kasvattaa kuluttajaliiketoiminnan kiinteän laajakaistan liittymien määrää. Kiinteän laajakaistan liittymäkohtaista liikevaihtoa on mahdollista kasvattaa asiakkaiden siirtyessä yhä nopeampiin laajakaistapalveluihin. DNA:n strategiaan kuuluu keskeisesti myös kaikkien DNA:n tarjoamaan kuuluvien palvelujen ristiinmyynti DNA:n nykyisille asiakkaille.

Haluamme olla erinomainen työpaikka

DNA:lla kehitetään jatkuvasti henkilöstöä ja tavoitteena on, että joka tehtävässä on omistautunut ja pätevä työntekijä. DNA uskoo, että tyytyväiset työntekijät ovat sille olennaisen tärkeitä, jotta se voi tarjota laadukasta asiakaspalvelua. DNA osallistuu vuosittain Great Place to Work -tutkimukseen kartoittaakseen kehitystään työnantajana.