Tutkimukset
Me DNA:lla pyrimme jatkuvasti kehittämään ymmärrystämme asiakkaista ja heidän tarpeistaan sekä markkinoista ja teknologisesta kehityksestä. Tässä ovat apuna tutkimukset ja analyysit. Niitä tehdään sekä DNA:lla sisäisesti että ulkopuolisten kumppanien tietotaitoa käyttäen.
DNA:n tutkimusten päätavoite on tuottaa arvoa DNA:n liiketoiminnan ja keskeisten sidosryhmien päätöksenteon tueksi. Tutkimustiedon avulla pyritään:
- jatkuvasti parantamaan asiakaskokemusta (mm. asiakastyytyväisyystutkimukset, käytettävyystutkimukset, jatkuva palvelun laadun mittaus)
- ymmärtämään asiakkaiden tarpeita ja kehittämään DNA:n palvelutarjontaa vastaamaan näihin tarpeisiin
- jakamaan yleishyödyllistä ymmärrystä
Näin suomalaisvanhemmat sopivat lasten kanssa puhelimeen liittyvistä pelisäännöistä ja rajoituksista
Vanhemmat pitävät lasten ja nuorten kännykän käytössä suurimpana riskinä haitallista sisältöä eli kontakteja tai sivustoja, jotka käsittelevät esimerkiksi päihteitä, seksiä ja väkivaltaa.
Lisää DNA:n tutkimuksia
DNA Kaupoissa ja DNA:n verkkokaupassa asioineiden suositteluhalukkuus 12/2021-01/2022: Yli 90% DNA:lla asioineista suosittelisi DNA:ta ystävilleen
Digitaaliset elämäntavat 2020, 15.9.2020: Suomessa katsotaan suoratoistopalveluja mieluiten tv-ruudulta
Digitaaliset elämäntavat 2020, 14.5 2020: Lemmikit tulivat someen ja WhatsApp kasvattaa suosiotaan
Digitaalinen yhdenvertaisuus Suomessa 25.3.2019: Putoaminen digikelkasta lisää eriarvoistumista
Koululaistutkimus 7.8.2019: DNA selvitti: Lähes kaikki lasten puhelimet ovat älypuhelimia ja niiden käytöstä on sovittu pelisäännöt
Digitaaliset elämäntavat osa II, 3.7.2019: Erilaiset TV-sisällöt katsotaan eri laitteilla
4.6.2019: Yli puolet nuorista arvioi somen auttavan ihmissuhteissa – ero vanhempiin valtava
Digitaaliset elämäntavat osa 1, 15.5.2019: Hyvinvoinnin mittaaminen ja ruokaostokset netistä nosteessa
Koululaistutkimus 20.11.2018: Vanhempien selvä enemmistö arvioi, että Suomessa esiintyy digitaalista eriarvoistumista lasten keskuudessa
Digitaaliset elämäntavat -tutkimus 29.5.2018: Liikkuva kuva valtaa suomalaisten mediaympäristöä – katselu jakautuu useille eri laitteille
DNA:n digibarometri 18.4.2018: Suomalaiset liikkuvat yhä ketterämmin digitaalisessa tietotulvassa
11.9.2018: DNA selvitti: Sosiaaliset pelit lasten ja nuorten suosikkeja puhelimella pelattaessa
1.8.2018: DNA selvitti: Puhelin on myös pienten koululaisten tärkeä yhteydenpitoväline
14.5.2018: Kyselytutkimus: Etätyö parantaa työmotivaatiota ja tuottavuutta
19.6.2018: DNA tutki: nuoret lisänneet TV-katseluaan selvästi
20.11.2018: DNA tutki: Vanhemmat suhtautuvat myönteisesti koulutyön digitalisoitumiseen
Koululaistutkimus 4.8.2017: DNA selvitti: Joka kolmas ekaluokkalainen pääsee itse valitsemaan ensimmäistä omaa puhelinta
Digitaaliset elämäntavat -tutkimus 6.7.2017: DNA tutki: Digitaalisen asioinnin suosio kasvaa – myös ikääntyneemmillä
DNA:n somebarometri 9.6.2017: DNA:n somebarometri: kaksi kolmesta nuoresta snäppää
31.8.2016: DNA tutki: Teinit viestivät mieluummin älypuhelimen sovelluksilla kuin soittamalla
Koululaistutkimus 9.8.2016 DNA:n koululaistutkimus: Suurimmalla osalla 8-vuotiaista lapsista on jo älypuhelin
Digitaaliset elämäntavat 20.6.2016 Tutkimus: Digitaalisten palveluiden määrää kiitellään – tyytyväisimmät asiakkaat löytyvät nettikirpputoreilta
DNA:n somebarometri 27.5.2016 DNA:n some-barometri: naiset viihtyvät Facebookissa ja Instagramissa, miehet YouTubessa
5.10.2015 DNA tutki: tulevaisuudessa työnteon uskotaan olevan yhä vapaampaa
DNA:n somebarometri 6.3.2015 DNA:n some-barometri: Instagramia käyttää jo 40 % nuorista
26.2.2015 Tutkimus: TV tuli puhelimeen