DNA yrityksenä
Matkaviestinoperaattorista tietoliikennekonserniksi
Vaikka tietoliikenneala on muuttunut ja ollut murroksessa, ovat DNA:n arvot pysyneet samoina: haluamme yllättää rohkeasti uusilla palveluilla, kuunnella asiakasta, palvella mutkattomasti ja keskittyä olennaiseen.
DNA on kevyt ja tehokas toimija ja hyvä asiakaspalvelija. Uusinta tietoa ja taitoa ja kasvavaa kumppaniverkostoa hyödyntämällä pysymme kehityksen kärjessä. Kuluttajaliiketoiminnan kasvualueita ovat mobiililaajakaistamarkkinat sekä tv-liiketoiminta. Yritysliiketoiminta tarjoaa valtakunnalliset viestintä- ja verkostumisratkaisut. Asiakkaiden kiinnostus toimistoviestinnän palveluita sekä yritysten asiakasverkkojen tietoturva- ja hallintapalvelujen on kasvussa.
DNA:lla on yli 3,6 miljoonaa liittymäasiakkuutta
DNA syntyi hieman ennen 2000-luvun taitetta. Vuonna 1999 perustettiin silloisen Finnet-ryhmän puhelinyhtiöiden laajentamiseksi kolme matkaviestinnän yhteistyöyhtiötä. Näistä yhtiöistä syntyi eri vaiheiden kautta konsernin matkaviestinliiketoiminnan yhtiö DNA Finland Oy. Omistajina oli alkuvaiheessa noin 40 suomalaista puhelinyhtiötä. Valmistelut uuden valtakunnallisen matkapuhelinpalvelun avaamiseksi tehtiin vuoden 2000 aikana. Verkko avattiin ja DNA-liittymien myynti alkoi helmikuun 2001 alussa.
DNA muuttui matkaviestinoperaattorista merkittäväksi tietoliikennealan toimijaksi vuonna 2007. Nykyinen DNA-konserni aloitti toimintansa 1.7.2007, kun DNA Oy:n liiketoiminnot ja kuuden puhelinyhtiön liiketoiminnot yhdistettiin. Yhtiöön tuli matkaviestinliiketoiminnan ohelle vahva kiinteän verkon liiketoiminta, joka sisältää puheen, datan, kaapeli-tv:n ja turvallisuuspalvelut sekä kodeille että yrityksille.
DNA:n laadukas verkko, oma asiakaspalvelu sekä nykyaikaiset palvelut sekä tuotteet ovat sen merkittäviä kilpailuetuja. Olemme ylpeitä myös rohkeasta brändistämme.