Luotettava tietoturva ja tietosuoja

Haluamme olla asiakkaidemme luottamuksen arvoisia tekemällä töitä
vahvan tietoturvan ja tietosuojan eteen.

Tietosuoja ja tietoturva kulkevat käsikädessä. Vain suojaamalla oman toimintamme voimme taata myös asiakkaillemme luotettavat palvelut. DNA haluaa olla vastuullinen ja asiakkaidensa turvallisuudesta huolta pitävä ja siksi kehitämme jatkuvasti vankempaa tietoturvakulttuuria.
Korkea tietoturva on koko toimintamme perusedellytys ja hyvän tietoturvakulttuurin ylläpitäminen on meille ensiarvoisen tärkeää. DNA:n tietoturvallisuuden päämäärä on mahdollistaa liiketoiminnan tavoitteiden saavuttaminen ja suojata yhtiön kriittisiä menestymisen edellytyksiä kuten asiakkaita, henkilöstöä, mainetta, tavara- ja tuotemerkkiä sekä palveluiden laatua. 

Näin ohjaamme toimintaamme 

DNA ylläpitää korkeaa tietoturva- ja tietosuojatasoa sekä -kulttuuria kaikessa liiketoimintaan liittyvän tiedon käsittelyssä noudattamalla:

Koulutamme lisäksi henkilöstöämme.  Meillä on useita Telenor-konsernin työntekijöille yhteisiä ja DNA:lle kohdennettuja, pakollisia kursseja sekä lisäkoulutuksia eri ammattiryhmille. 

Tavoitteet ja esimerkkejä toimenpiteistämme

Tavoitteemme on ylläpitää turvallisuustason jatkuva kehitystä sekä kasvattaa turvallisuusosaamista niin DNA:lla kuin avainkumppaneidemme joukossa.
 

DNA auttaa asiakkaitaan taklaamaan huijareiden tietojenkalastelun

Mobiilivarmenne lisää turvallisuutta tunnistautumisessa

Näytä lisää

Since early 2020, the number of scam calls and messages rose sharply in Finland. As a telecommunication operator we feel that we have a specific responsibility to inform our customers what to do should they receive them.

Some scam messages also appeared to have been sent by DNA, so we wanted to remind our customers of the fact that DNA never asks the customers to fill in missing personal data. The scam email sent in DNA’s name could also be identified as a scam because the sender’s email address was not DNA’s. Some messages asked the receiver to open a message they could listen to. We have also organised mandatory training for our personnel on topics such as identification of scam messages.

DNA works in active cooperation with other operators as well as the Finnish Communications Regulatory Authority to enable detection of scam calls before they reach our customers.

Read more in Finnish: https://www.dna.fi/blogi/-/blogs/pelkaatko-vastata-puhelimeen-huijarien-vuoksi-nain-varaudut-huijauspuheluihin-

Mobile ID makes authentication more secure

Näytä lisää

The “Mobiilivarmenne” mobile ID is an authentication method developed by the Finnish operators DNA, Elisa and Telia. It is a domestic alternative for identification by means other than bank or social network IDs. Reliability is a key benefit of the method, because the mobile ID is not linked to the user’s bank accounts or user profiles. Mobile authentication meets the needs of our digital society and effectively protects the user’s personal data from phishing.

Authentication with the mobile ID is based on the user’s phone number and facial recognition, fingerprint or PIN code. The mobile ID can be used as an authentication method for electronic signatures, communicating with the authorities or starting a business.

The renewed authentication method was piloted in the operators’ own services during 2020 and customers can avail of it in 2021.

Read more in Finnish: https://www.dna.fi/mobiilivarmenne