DNA Harvardin kumppanina - opiskelijoille aitoja liike-elämään liittyviä oppimiskokemuksia

DNA Harvard Business Schoolin FIELD-ohjelman kumppanina – opiskelijat ideoimassa asiakaslähtöisiä palveluita

DNA toimi jälleen vuonna 2018 kumppanina Harvard Business Schoolin opiskelijaryhmälle Helsingissä. DNA:n kumppanuus on osa Harvard Business Schoolin ensimmäisen vuoden FIELD Global Immersion -kurssia. Harvardin opiskelijat työskentelivät ensin etänä kuukausia Bostonista käsin DNA:n tiimin kanssa, jonka jälkeen he viettivät viikon Helsingissä DNA Talossa DNA:lta saamansa innovaatiohaasteen parissa. 

DNA tarjosi opiskelijoille kuluttajaliiketoimintansa kehittämiseen liittyvän aidon innovaatiohaasteen, jossa opiskelijat ideoivat DNA:n asiakkaita ilahduttavaa palvelua. Suomen vierailunsa aikana opiskelijat muun muassa haastattelivat DNA:n asiakaspaneelia, vierailivat DNA Kaupassa haastattelemassa myyjiä ja asiakkaita sekä toteuttivat kirjallisen asiakaskyselyn. Projektijakson lopussa tiimi esitteli DNA:n johdolle ratkaisunsa haasteeseen. 

“Olemme innoissamme yhteistyöstä Harvard Business Schoolin kanssa ja mahdollisuudesta tarjota opiskelijoille aito liike-elämään liittyvä oppimiskokemus. Olemme vakuuttuneita, että opiskelijat saivat tehtävästään sellaisia hyödyllisiä näkemyksiä ja kokemuksia, joita eivät voisi saada pelkästään luokkahuonekeskusteluiden kautta. Lisäksi saimme opiskelijoilta paljon tuoreita näkemyksiä ja ideoita liiketoimintamme kehittämiseen", kommentoi DNA:n strategiajohtaja Christoffer von Schantz.

Opiskelijaryhmässä oli nuoria huippukykyjä Kiinasta, Meksikosta ja Yhdysvalloista. DNA:lta mukana yhteistyössä oli hankkeelle nimetty oma projektipäällikkö ja lukuisia DNA:laisia eri puolilta organisaatiota. 

FIELD Global Immersion -kurssi kehittää opiskelijoiden globaalia älykkyyttä sekä kykyä toimia eri kulttuureissa ja liiketoimintaympäristöissä. DNA on yksi FIELD-ohjelman 157 kumppanista, joita on yhteensä 13 eri maassa. Yhdessä kumppanit isännöivät yli 930 Harvard Business Schoolin opiskelijaa. DNA oli mukana ohjelmassa myös vuonna 2017.