Tietosi ovat meillä turvassa
Haluamme olla luottamuksen arvoisia ja samalla avoimia siitä, mitä henkilötietoja keräämme ja miten niitä käsittelemme. Tältä sivulta löydät tärkeimmät kysymykset ja vastaukset tietosuojaan ja sen merkitykseen.
Asiakasviestintä- ja markkinointikäytäntö
Haluamme palvella asiakkaitamme mahdollisimman monipuolisesti ja yksilöllisesti. Myös sähköisten asiointikanavien avulla. Lähetämme suoramarkkinointia ja asiakasviestintää esimerkiksi sähköpostitse tai tekstiviestinä.
Sähköistä suoramarkkinointia lähetetään kuluttajille pääsääntöisesti suostumuksen perusteella. Sähköistä suoramarkkinointia voidaan lähettää myös ilman suostumusta myynnin yhteydessä saatuun yhteystietoon, kun markkinoidaan vastaavia tuotteita ja palveluja.
Yritysasiakkaiden yhteyshenkilöiden ja päättäjien osalta DNA voi lähettää sähköistä suoramarkkinointia oikeutetun edun perusteella ilman henkilön etukäteistä suostumusta.
Kaikki sähköinen viestintä ei ole suoramarkkinointia. DNA käyttää sähköpostia ja tekstiviestejä myös asiakasviestintään, esimerkiksi lähettämällä tuotteeseen liittyviä palveluviestejä.
-
Millaisia viestejä DNA lähettää, kun annan luvan sähköiseen markkinointiin?
DNA tekee sähköistä markkinointia esimerkiksi sähköpostitse, tekstiviestillä ja personoimalla viestejä verkkopalveluissa. Meille markkinointi on myös parempaa asiakaspalvelua. Esimerkkejä:
- Kun asiakas ostaa uuden palvelun, lähetämme siihen liittyviä käyttöönotto-ohjeita ja muita vinkkejä palvelun käyttöön.
- Jos tuotteesta tai palvelusta tulee uusi parempi versio, haluamme tarjota omille asiakkaillemme mahdollisuuden päivittää tuotteet uuteen ja parempaan.
- Jos johonkin tuotteeseen voi valita lisäpalvelun, joka on hyödyllinen, haluamme suositella niitä asiakkaillemme.
- Haluamme viestiä asiakkaille keskittämiseduista, muista asiakaseduista sekä hyvistä tarjouksista, joista asiakas oikeasti hyötyy.
Sulje -
Millaisia viestejä saan sähköisesti, vaikka en antaisi lupaa sähköiseen markkinointiin?
Lähetämme asiakassuhteeseen liittyviä viestejä ja tiedotteita. Esimerkiksi palveluiden muutokset, palveluun liittyviä uusia käyttömahdollisuuksia, tietoa vika- ja häiriötilanteista, huoltopalveluista, lisävarusteista, uusista maksutavoista jne. Lisäksi yritysasiakkaiden yhteyshenkilöiden ja päättäjien osalta DNA voi lähettää sähköistä suoramarkkinointia oikeutetun edun perusteella.
Sulje -
Kuinka paljon DNA lähettää sähköisiä viestejä?
Lähetämme keskimäärin kahdesta neljään (2-4) sähköpostia kuukaudessa. Tilanteesta riippuen saatamme kuitenkin lähettää useampia viestejä - esimerkiksi palvelun käyttöönottovaiheessa - kuitenkin korkeintaan kaksi (2) markkinoinnillista viestiä viikossa. Tekstiviestejä lähetämme harvemmin, keskimäärin kerran kahdessa kuukaudessa.
Sulje -
Voinko peruuttaa markkinointiluvan?
Sähköisen markkinointiluvan myötä pystymme palvelemaan sinua monipuolisemmin ja yksilöllisemmin. Voit peruuttaa markkinointiviestit milloin tahansa ilmoittamalla siitä DNA:lle esim. sähköpostissa olevan linkin, itsepalvelukanavan tai asiakaspalvelun kautta. Yritysasiakkaana voit kieltää markkinoinnin sähköpostiviesteissä olevan linkin tai DNA:n yritysasiakaspalvelun kautta. Jos kiellät markkinoinnin, voit kuitenkin vastaanottaa sähköpostiisi laskut, palvelua koskevia viestejä ja tiedotteita. Näiden lähettämistä et voi kieltää, koska DNA:lla on velvollisuus esimerkiksi ilmoittaa sinulle, jos käytössäsi olevassa palvelussa tai sen ehdoissa tapahtuu oleellisia muutoksia.
Sulje