Tietosi ovat meillä suojassa
Suojaamme asiakkaidemme tietoja kaikessa toiminnassamme ja tiedotamme oleellisista tietoturvan asioista esimerkiksi yleisissä tiedotteissamme, asiakaskohtaisesti ja näillä sivuilla. Kerromme mielellämme tietosuojan ja tiedonkeruun käytännöistämme. Tietosuojaselosteessamme kerromme mm.
- Käytännöistä, joita me DNA:lla noudatamme asiakkaidemme, palveluidemme käyttäjien ja muiden rekisteröityjen yksityisyyden suojan ja viestinnän luottamuksellisuuden varmistamiseksi
- Mitä henkilö- ja muita tietoja keräämme
- Miten ja millä perusteilla käsittelemme näitä tietoja
- Mikä vaikuttaa tietojen säilytysaikaan ja kenelle DNA voi luovuttaa henkilötietoja
- Rekisteröityjen oikeuksista
Tietosuojasta huolehtiminen on osa perusarkea
Jokaisen digipalveluiden käyttäjän on hyvä tuntea sähköisten palveluiden tietosuojan perusteet. Kerromme mielellämme siitä, kuinka jokainen voi hallita itsestään ja omista palveluiden käyttötavoistaan tallentuvia tietoja sekä huolehtia siitä, etteivät tietojen kalastelijat pääse murtautumaan omiin palveluihin.
Älykodin laitteiden tietosuoja
Kodin oman langattoman sisäverkon salaus ja verkkomodeemin hyvä salasananhallinta ovat avainasemassa, jotta verkon käyttäjien tiedot pysyvät turvassa. Älykodeissa verkon käyttäjiin voi kuulua myös äly-TV, verkkoon kytketty robotti-imuri ja muita älykkäitä laitteita.
Kodin modeemit
DNA:n toimittaman kodin modeemin hallintasivun salasanaa ei voi poistaa käytöstä, mutta käytössä on aluksi oletussalasana. Suosittelemme asiakkaillemme vahvasti oletussalasanan vaihtamista ja salasanan säännöllistä vaihtoa.
Modeemin WiFi-verkko on oletusarvoisesti salattu, ja suosittelemme vahvasti, että salaus pidetään päällä. Salausavaimen asiakas voi halutessaan vaihtaa.
DNA:n modeemeissa on oletusarvoisesti palomuuri päällä ja etähallinta pois päältä. Etähallinnan pois päältä oleminen tarkoittaa, että modeemia ei voi hallita kodin ulkopuolelta. Suosittelemme, että asiakas ei muuta kumpaakaan näistä oletusasetuksista.
Yritysasiakkaan ja yrityspalveluiden käyttäjän tietosuoja
Yritysasiakkaiden tietoja kerätään DNA:n järjestelmiin esimerkiksi palveluiden toimittamista ja ylläpitoa varten. Yrityspalveluiden käyttäjiä ovat ne henkilöt, joiden yritysasiakas on ilmoittanut käyttävän niitä palveluita, joita DNA yritykseen toimittaa. Käyttäjistä kerätään yrityksen ilmoittamaa tietoa, kuten esimerkiksi se, että hoitaako kyseinen henkilö yrityksessä DNA:n liittymäasioita, eli onko hän yrityksen DNA-yhteyshenkilö.